Dlaczego nadmiernie się pocę?

​Cierpisz na nadmierne pocenie się, nawet gdy nie ćwiczysz? Jeśli tak, to nie jesteś sam. Ogromna liczba osób doświadcza tej choroby, zwanej inaczej pierwotną ogniskową hiperhydrozą. Dla wielu oznacza to spocone dłonie, poplamione koszule i wilgotne skarpetki. Dla innych objawy te mogą być tak poważne, że utrudniają im wykonywanie normalnych czynności, takich jak trzymanie długopisu, kierowanie samochodem czy noszenie jasnej, kolorowej odzieży. Na szczęście istnieje rozwiązanie problemu nadmiernej potliwości w przypadku wystąpienia któregokolwiek z powyższych objawów. Ale najpierw przyjrzyjmy się, co powoduje nadpotliwość i jakie objawy wskazują, że możesz mieć ten stan.

Co powoduje hiperhydrozę?

Dla większości nadpobudliwych nerwów, od przesadnej centralnej reakcji na normalny stres emocjonalny, jest przyczyną. Gdy nerwy te zostaną wyzwolone, mogą sygnalizować gruczołom potowym, że zaczynają się pocić z pełną siłą. Istnieją jednak również przypadki wtórnej nadczynności tarczycy, które istnieją, a które często wynikają z podstawowej choroby, takiej jak infekcje, cukrzyca, menopauza, nadczynność tarczycy, leki, otyłość itp.

Co to za symptomy?

Nadmierne pocenie się z pach, stóp lub dłoni to typowe objawy.

Czy to może być niebezpieczne, jeśli nie jest leczone?

Nie, ale może to prowadzić do społecznych niepokojów i wpływać na rutynowe codzienne czynności. Pacjenci cierpiący na nadpotliwość są również bardziej narażeni na ryzyko wystąpienia chorób skóry, takich jak zapalenie skóry. Jednak nagłe, uogólnione pocenie się, występujące w ciągu dnia i w nocy, wymaga starannego wywiadu przez lekarza rodzinnego, aby wykluczyć drugorzędną przyczynę.

Kto jest podatny na hiperhydrozę?

Zarówno mężczyźni jak i kobiety mogą doświadczyć nadmiernego pocenia się. Występuje ona zazwyczaj przed 25 rokiem życia i może dotyczyć nawet 5 % populacji.  Rodzinna historia hiperhydrozy naraża również na nieco większe ryzyko.

Kiedy powinieneś zobaczyć się z Doktorem?

Jeśli ogniskowe nadmierne pocenie się zaczyna zakłócać Twoje codzienne życie, istnieją sposoby leczenia, które mogą pomóc. Nagłe nadmierne i uogólnione pocenie się w ciągu dnia i w nocy wymaga wizyty u lekarza rodzinnego. Oceni on Twoje objawy z odpowiednim wywiadem lekarskim, a następnie w razie potrzeby przeprowadzi badania.

Jakie rozwiązania istnieją?

Jeśli przyczyną jest podstawowy stan zdrowia, lekarz zaleci leczenie, aby rozwiązać ten problem. Medytacja, zdrowe odżywianie i ćwiczenia fizyczne mogą pomóc, ale większość ludzi będzie potrzebować leczenia, aby złagodzić objawy. Istnieją pewne leki, które można zażywać, ale wiele z nich będzie miało skutki uboczne, które są równie niemile widziane. Dostępne są zabiegi chirurgiczne, takie jak sympatektomia klatki piersiowej, ale powinny być one rozważane tylko jako ostatnia opcja. Na szczęście, istnieją również mniej inwazyjne opcje, takie jak Botox.

Jak Botox działa, aby powstrzymać nadmierne pocenie się

Kiedy temperatura twojego ciała wzrasta, reakcje emocjonalne itp., twój system nerwowy mówi twoim gruczołom potowym, aby zaczęły pracować. Botox może pomóc w powstrzymaniu tego zjawiska w miejscach wstrzyknięć. Hiperhydroza Botox po prostu blokuje nadajniki chemiczne w skórze, które aktywują gruczoły potowe. Rezultat - natychmiastowa kontrola potu.

Czy to jest bezpieczne?

To może wydawać się inwazyjne, ale nie jest. Zabieg jest szybki i stosunkowo bezbolesny, bez przestojów.

Botox ma wiele przydatnych zastosowań. Może wygładzić zmarszczki, rozluźnić mięśnie, a nawet pozbyć się migreny. Stosuje się go również w leczeniu różnych schorzeń, takich jak nadpotliwość. Ponieważ jest to neurotoksyna, jest używana do blokowania sygnałów z nerwów do skóry, mięśni lub gruczołów. Oznacza to, że może być używana z wielu różnych powodów, w tym do nadmiernego pocenia się.

Jak długo będą trwały efekty?

Każdy pacjent jest inny. Jednak większość z nich doświadcza od 7 do 12 miesięcy ulgi w pachachach, a rezultat będzie trwał około 6 miesięcy podczas leczenia rąk lub stóp.

Czy są jakieś skutki uboczne?

Większość pacjentów doświadcza kilku lub żadnych skutków ubocznych. U niektórych osób występuje ryzyko wystąpienia łagodnych reakcji, takich jak kompensacyjne pocenie się na innym obszarze. Najczęstszymi efektami ubocznymi są lekkie zasinienia i dyskomfort w leczonym obszarze przez kilka dni. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek formy leczenia ważne jest, aby najpierw porozmawiać z lekarzem rodzinnym, zwłaszcza jeśli przyjmujesz jakiekolwiek leki lub masz inne schorzenia. Ważne jest również, aby leczenie Botoxem było przeprowadzane wyłącznie przez odpowiednio przeszkolonego lekarza.

Jakie są korzyści?

Hiperhydroza może być przyczyną wstydu i dyskomfortu dla wielu. Jeśli stałeś się mniej społecznie zaangażoway lub przestałeś robić rzeczy, które kochasz z powodu swoich objawów, Botox może pomóc Ci odzyskać swoje życie.

O serwisie

Dermatologia estetyczna jest obecnie bardzo rozwinięta gałęzią medycyny. Dzięki różnorodnym zabiegom możemy korygować zmarszczki, blizny, pozbywać się rozstępów czy modelować owal twarzy. Poznaj z nami najpopularniejsze zabiegi medycyny estetycznej i ciesz się wymarzonym ciałem.

Zespół Dermatolog Ranking

Galeria